PRAVIDLA A INFORMACE

  Úvod
  Diplomatický sbor
  Pravidla pro hry e-mailem
  Pravidla pro GM

  Pravidla hry
  Tabulka sektorů
  Jak psát rozkazy
  Rozdělení mocností
  Ukázková partie

  Ke stažení
  Odkazy
  FAQ

Teorie
  Pojednání o Diplomacii
VARIANTY
  Standard
  Gunboat
  Ancient
  Imperial

  Versailles
  Eskalace
  Great War

Gunboat liga
  Pravidla
  Výsledky 13/14
  Výsledky 10/11

DIPLOMATICKÝ SBOR

  Přihláška do sboru
  Seznam hráčů
  Síň slávy
  Věčné bojiště

  Aktuální pořadníky a informace
  Probíhající partie
  Archiv dohraných partií

LOGIN
Nepřihlášen

hráč
heslo
NOVINKY VALKA.CZ

VELKÁ VÁLKA (z anglického Great War - 1. světová válka)



Tato varianta používá standardní mapu i pravidla, ale je určena pouse pro 2 hráče. Hra je vhodná na seznámení se s pravidly hry a vyzkoušení různých taktických manévrů.

Další pravidla

  1. Ve hře jsou pouze dvě strany: Dohoda (Anglie, Francie a Rusko) a Ústřední mocnosti (Rakousko-Uhersko, Německo a Turecko).
  2. Itálie je neutrální a žádná strana nesmí vstoupit na italské území (Pie, Ven, Rom, Nap, Tus, Apu).
  3. Hra začíná na jaře 1914.
    Podle časového plánu dojde k těmto údálostem:
  4. Jaro 1915: Losuje se o to, ke které straně se připojí Itálie. Od tohoto okažiku neplatí pro italské jednotky a území žádná zvláštní pravidla, zachází se s nimi jako s ostatními na mapě.
  5. Jaro 1917: Na straně Spojenců vstoupí do války Spojené státy. Dvě americké armády (nejvýše dvě) se objeví na mapě. Jsou udržovány dvěma americkými zásobovacími centry "mimo mapu". Dojde-li k jejich zničení, mohou být během dalšího jarního tahu nahrazeny jinými.
    Americké jednotky operují jako francouzské a zásobovací centra, která obsadí, patří Francii.
    Na jaře 1917 mohou tyto jednotky být vyloděny v kterýchkoli dvou sektorech hraničících s NAt, Iri nebo MAt, pokud žádná z ústředních mocností neblokuje k těmto sektorům cestu. Jejich vylodění může být podporováno kteroukoli jinou jednotkou na mapě a není k němu zapotřebí flotily, která transport provede. Americké jednotky mohou vstoupit na mapu i později.
  6. Podzim 1918: Revoluce a občanská válka v Rusku. Od tohoto okamžiku platí pro Rusko pravidlo o občanské válce (civil disorder).
  7. Podmínky k vítězství "Velké války" jsou stejné jako u varianty pro dva hráče. Vítězná strana musí mít na mapě Evropy aspoň 24 jednotek, tedy 24 zásobovacích center. (Není úplně jasné, jestli ona dvě americká centra mimo mapu platí také, ale neplatí-li centra ruská, dají se ona dvě americká počítat.)
Pozn. pro hráče, kteří používají Diplo:
     Diplo nedovoluje umístit na mapě víc jak 34 jednotek, pokud tedy chcete program používat, musíte se vzdát americké armády.

Pozn pro hráče, kteří používají Realpolitik:
     RP rovněž nedovoluje umístit na mapě víc jak 34 jednotek, ale dá se to obejít tím, že po každé zimě editujete mapu a přidáte americké jednotky jako francouzské na mapu.